درمان سرطان با سیر و لیمو

درمان سرطان با سیر و لیمو

درمان سرطان با سیر و لیمو

 در این مقاله در مورد درمان سرطان با سیر و لیمو صحبت می کنیم. با پیشرفت صنعت و افزایش روز افزون جمعیت و بیماری ها، داروهای شیمیایی نیز در تولیدات عمده در بین مردم گسترش پیدا کرده اند. مقاومت های بدنی در برابر داروهای شیمیایی به علت مصرف زیاد آن ها، بیشتر شده است. طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی از دیرباز در بین مردم رایج بوده است. امروزه نیز استفاده از این نوع درمان ها با اشتیاق مردم همراه است. تاثیرات و عوارض سو در داروهای شیمیایی مردم را به سمت استفاده از داروهای گیاهی سوق می‌دهد.

درمان سرطان با سیر و لیمو

سرطان ها روزبه روز در حال پیشرفت و گسترش هستند. متاسفانه خیلی اوقات زمانی متوجه سرطان می‌شویم که بیماری پیشرفت کرده است. استفاده از یک سری مواد گیاهی بدن ما را نسبت به بیماری ها من جمله سرطان ها مقاوم می‌کند. از جمله این موارد مصرف سیر و لیمو، این دو ماده ی معجزه گر، می‌باشد. در این مقاله با هم به بررسی خواص این دو ماده و ارتباط آن ها با درمان و پیشگیری از سرطان می‌پردازیم.

خواص لیمو و سیر برای درمان 

این ترکیب فوق العاده می‌تواند سلامت شما را تامین کند. ترکیب سیر و لیمو در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان موثر است. سیر حاوی مواد گوگردی فراوان است، این مواد گوگردی می‌توانتد ایمنی بدن را تحریک کرده و افزایش دهند. ترکیب این دو ماده می‌تواند یک حجم عظیم ویتامین و مواد معدنی به بدن تحویل دهد که برای ادامه ی درمان سرطان ها و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک کننده باشد. ترکیبات این چنینی از میوه ها و گیاهان بدن های سالم را مقاوم تر می‌کند و به بدن های بیمار برای کسب سلامت دوباره‌شان کمک می‌کند. آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها برای مقابله علیه سرطان بسیار حائز اهمیت اند.

گرفتگی عروق

عروق قلبی و دیگر عروق و رگ‌های بدنی با افزایش سن دچار گرفتگی های متعدد می‌شوند. ترکیب سیر و لیمو گرفتگی ها و انقباضات و التهابات عروقی را از بین می‌برد. رگ ها گشاد می‌شوند و احتمال سکته های قلبی و مغزی کاهش پیدا می‌کند.

کاهش چربی خون

این ترکیب معجزه آسا چربی خون و کلسترول اضافی رسوبی در رگ ها را از بین می‌برد. قند خون را پایین می‌برد. متابولیسم را بالا برده و اشتهای آدم را زیاد می‌کند. این ترکیب با بازسازی سلول های پانکراسی، ترشح آنزیم های گوازشی و هورمون های مربوطه را افزایش می‌دهد. نتیجه ی این بازسازی ها تعادل فیزیولوژیک بدن و افزایش کارایی بدن است.

کلیه

مصرف سیر و لیمو در کارکرد کلیه ها موثر است. این ترکیب می‌تواند در از بین بردن سنگ های کلیوی کمک کننده باشد و دفع آن هارا راحت تر کند. این ترکیب ادرار را بیشتر می‌کند و نفخ و درد را از بین می‌برد.

معده

یکی از باکتری های شایع در معده که عامل اصلی سرطان ها و زخم های معدوی است، باکتری هلیکوباکتر می‌باشد. لیمو و سیر می‌تواند این باکتری را بین ببرد. در التیام زخم های معده و اثنی‌عشر موثر باشد.

روماتیسم

التهاب روماتیسمی یک پدیده ی بسیار درد آور است. این ترکیب التهابات را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود مفاصل بدون درد حرکت بکنند. درد های روماتیسمی از جمله درد هایی است که با مسکن های قوی هم گاها آرام نمی‌شود. در این بیماری کلسیم به مرور در مفاصل رسوب می‌کند و باعث می‌شود حرکت سخت شود. لیمو و سیر از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

سیستم عصبی

لیمو و سیر با خاصیت ترمیم برای سلول های عصبی و مغزی می‌تواند روند بهبود بعد از سکته های مغزی را سرعت ببخشد.

حساسیت

کهیر و خارش ناشی از حساسیت و آلرژی می‌تواند با خواص سیر و لیمو از بین برود‌. حساسیت یک بیماری ازار دهنده در فصل های تابستان و بهار است. راه درمانی خاصی برایش وجود ندارد اما علامت های ناشی از ان می‌تواند با سیر و لیمو و آنتی هیستامین ها از بین برود و کنترل شود.

سیر و لیمو

مواد موجود در سیر دردرمان سرطان با سیر و لیمو

سیر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی است:

  • کلسیم
  • منیزیم
  • گروه ویتامین ب
  • ویتامین سی
  • فولیک اسید

با وجود خواص فوق العاده زیاد این  ماده ی معجره‌آسا نباید در استفاده از آن زیاده روی کرد‌. سیر می‌تواند از سرطان های بسیاری جلوگیری کند. سرطان روده، معده، پروستات، سینه وسرطان ریه از جمله سرطان هایی هستند که می‌توانند با سیر درمان شوند. مصرف روزانه نیم حبه سیر توصیه می‌شود. سیر خواص بسیار زیادی در درمان سینوزیت، سرفه و سرماخوردگی دارد. یبوست را از بین می برد و خون را پاک می کند. خواص سیر بسیار زیاد می‌باشد اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. آنتی بیوتیکی که در سیر وجود دارد آلیسین نام دارد که به علت از بین بردن باکتری ها در درمان سرطان معده ی ناشی از هلیکوباکتر پیلوری موثر است.

مضررات سیر در درمان سرطان با سیر و لیمو

خواص بسیار زیاد سیر قابل انکار نیست اما در کنار فواید مضراتی نیز وجود دارد که باعث می‌شود در مصرف آن زیاده روی نکنیم.

  • برای مادران شیرده به خاطر تغییر طعم شیر توصیه نمی‌شود.
  • به علت احتمال حساسیت دادن، مصرف سیر برای افراد حساس و مبتلا به آلرژی، مصرف زیادش توصیه نمی‌شود.
  • مصرف زیاد سیر سرگیجه و کاهش فشار خون می‌آورد.
  • به علت خاصیت ضد انعقادی در سیر نباید در افرادی که آسپرین مصرف می‌کنند زیاد استفاده شود.

سیر و لیمو

خواص لیمو در درمان سرطان با سیر و لیمو

لیمو از یک درخت همیشه سبز به وجود می‌آید. پر از خاصیت است. سرشاز از:

  • ویتامین سی
  • گروه ویتامین ب
  • آهن
  • فسفر
  • منیزیم
  • پتاسیم
  • روی

لیمو دارای 32 ترکیب ضد سرطان می‌باشد. استفاده از لیمو یبوست را از بین می برد. به علت افزایش متابولیسم برای لاغری مصرف می‌شود. لیمو ترش به همراه عسل ایمنی بدن را بالا می‌برد و در کاهش سرفه و برای بهتر شدن عوارض بیماری های ریوی و همینطور سرماخوردگی ها استفاده می‌شود. استفاده از لیمو در آب آشامیدنی برای تعادل بدن و بهتر شدن مقاومت بدنی کمک کننده است. فواید لیمو ترش بسیار زیاد است و استفاده از آن به صورت روزانه توصیه می‌شود.

طرز تهیه ی معجون معجزه آسای سیر و لیمو

با دانستن خواص جداگانه ی لیمو و سیر حال می‌دانیم ترکیب این دو ماده می‌تواند خواص بیشتری نیز داشته باشد.

طرز تهیه ی سیر و لیمو

نام این ترکیب، شربت ثومیسل thomisel است. در طب سنتی این معجون بسیار کارآمد و پر استفاده می‌باشد. 30 حبه سیر را له کرده و به آن 9 تا لیمو ترش تازه ی آسیاب شده اضافه کنید. حال به این ترکیب ۷ لیوان آب اضافه کنید و روی شعله قرار دهید و پیش از جوش آوردن از شعله بردارید. مخلوط را بدون صاف کردن روزانه به مدت ۴۰ روز به مقدار نصف استکان بعد از هر وعده غذا میل کنید.

حتما بخوانید : چه کار کنیم تا سرطان نگیریم؟

سرطان

سرطان چیست؟

سرطان ها به علت تکثیر نا به جا و غیر معمول سلول ها در نقاط مختلف بدن رخ می‌دهند. سرطان ها دلایل مختلفی می‌توانند داشته باشند. ژنتیک، سن، سبک زندگی نا مناسب و… .

بدن در حالت معمول به تعداد مشخص و در فواصل زمانی معین به تولید و بازسازی سلول هایش می‌پردازد. اما گاهی این تولید سلول ها از کنترل بدن خارج می‌شود. نتیجه، ایجاد تومور در اعضای بدن است. سرطان ها انواع مختلفی دارند: سرطان خون، سرطان معده، سرطان غدد لنفاوی و… .

عوامل ایجاد سرطان ها

عوامل مختلفی موجب این بیماری می‌شوند. با افزایش روز افزون جمعیت و نیاز به سرعت در به محصول رساندن زمین های کشاورزی، اغلب مواد مصرفی و خوراکی های مصرفی با کودهای شیمیایی تولید می‌شوند. بسیاری از بذر ها دچار اصلاحات ژنتیکی می‌شوند که در اصطلاح به مواد حاصل از این بذرهای اصلاح شده تراریخته می‌گویند.

از عوامل ایجاد کننده ی سرطان ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

سبک زندگی در عوامل ایجاد سرطان

با توسعه ی صنعت و ماشینی شدن زندگی انسان ها، سبک زندگی بسیار تغییر کرده است. تحرک و ورزش، جای خود را به تردد با خودرو ها داده است. مواد غذایی پر چربی و قند روز به روز بیشتر مصرف می‌شود. همه ی این ها باعث می‌شود بیشتر در معرض سرطان باشیم.

ژنتیک در عوامل ایجاد سرطان

یکی از عوامل ایجاد کننده ی سرطان ها مسئله ی ژنتیک است. بعضی ژن ها عامل ایجاد کننده ی سرطان هستند که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند. دانستن پیشینه ی سرطان در شجره ی یک خانواده می‌تواند به پیشگیری بسیاری از سرطان ها و یا فهمیدن زودهنگام بیماری کمک کند.

سن در عوامل ایجاد سرطان

افزایش سن یک روند گریز ناپذیر است. با افزایش سن، سلول ها بیشتر از کنترل بدن خارج می‌شوند. تکثیر غیر عادی و نامعمول سلول ها بیشتر شده و احتمال ایجاد تومور و سرطان بالا می‌رود.

سیگار کشیدن در عوامل ایجاد سرطان

عامل مهم در جوامع امروزی استفاده از سیگار است. سن سیگار کشیدن در جهان بسیار پایین آمده و این یک آسیب بزرگ اجتماعی است. در سیگار هزاران عامل و سم مخرب هست که می‌تواند حدود ۱۴ نوع سرطان و بسیاری از بیماری هارا ایجاد کند. سرطان مثانه، سرطان حنجره، سرطان ریه و … از سرطان های شایع در افراد سیگاری است.

درمان سرطان

رژیم غذایی نامناسب در عوامل ایجاد سرطان

رژیم غذایی بحث بسیار مهمی برای کمک کردن به بدن در برابر بیماری ها و مقاوم سازی آن است. رژیم غذایی سالم که در آن از سبزیجات ارگانیک و طبیعی استفاده شده است، بهترین رژیم غذایی می‌باشد. با توجه به فیزیولوژی بدنی هر شخصی، رژیم غذایی منحصر به فرد توسط کارشناسان تغذیه داده می‌شود.

این مطلب توسط تیم محتوای مصطفی بهمدی تهیه شده است.

جهت آشنایی با مصطفی بهمدی کلیک کنید.

مصطفی بهمدی را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *